SZLIFIERKA DO WAŁKÓW I OTWORÓW CNC UB63

Opis maszyny

Szlifierka UB 63 Z 2 elektronicznie sterowanymi osiami X i Z , os X – pomiar bezpośredni liniał pomiarowy Heidenhain, oś Z – encoder – czujnik obrotów, z serwonapędami w osiach X i Z. Szlifierka jest przeznaczona do szlifowania zewnętrznego przedmiotów umieszczonych pomiędzy kłami lub jednostronnie w uchwycie zaciskowym (wyposażenie specjalne), we wrzecienniku zabierakowym, z możliwością stopniowego szlifowania wgłębnego, szlifowania wzdłużnego z ruchomym stołem i szlifowania wgłębnego ze stołem nieruchomym lub oscylującym. W szlifierce w wykonaniu podstawowym (tarcza szlifierska z lewej strony wrzeciennika szlifierskiego) można zastosować urządzenie do szlifowania wewnętrznego otworów.

Szlifierka posiada łoże składające się z dwóch części - przedniej i tylnej. Na łożu przednim przesuwa się wzdłużnie stół składający się z dwóch części. Stół górny może się obracać w stosunku do stołu dolnego(zależnie od długości łoża). Na górnej płaszczyźnie stołu górnego jest przymocowany przesuwnie wrzeciennik zabierakowy i konik. Konik posiada pneumatycznie sterowana tuleje poprzez elektryczny pedał nożny. Na łożu tylnym jest umocowana płyta łoża tylnego. Na niej jest obrotowo umieszczona płyta dolna wrzeciennika szlifierskiego, po które przesuwa się powyższy wrzeciennik ze ściernicą. Uchwyt urządzenia obciągającego znajduje się na koniku. Obok maszyny umieszczone zostały: rozdzielnica elektryczna, agregat hydrauliczny, agregat smarowniczy łożysk wrzeciona szlifierskiego i zbiornik cieczy chłodzącej.

Wrzeciennik szlifierski to korpus, w którym znajduje się silnik elektryczny napędu ściernicy. Ułożenie wrzeciennika szlifierskiego w korpusie wrzeciennika szlifierskiego na precyzyjnych łożyskach ślizgowych lub opcjonalnie wałeczkowych łożyskach tocznych. Smarowanie łożysk odbywa się z samodzielnego zbiornika oleju smarowniczego. Napęd wrzeciennika szlifierskiego może mieć ustawioną stała prędkością obwodowa ściernicy (opcja) - regulowaną za pomocą płynnej regulacji obrotów silnika elektrycznego. Wrzeciennikiem szlifierskim można sterować ręcznie za pomocą elektronicznego kółka lub z systemu sterowania, , bezstopniowo zmiennie w położeniach krańcowych stołu lub, w przypadku szlifowania wgłębnego, niezależnie od położenia końcowego.

Wrzeciennik zabierakowy jest przymocowany do górnej powierzchni stołu i może się obracać wokół osi pionowej. W korpusie wrzeciennika zabierakowego, wrzeciennik pasowany jest na łożyskach wałeczkowych tocznych, Wrzeciennik jest przystosowany do szlifowania między kłami nieobrotowymi lub w obracającym się uchwycie . Zmiana obrotów obrabianego detalu odbywa się za pomocą zmiany obrotów silnika . Uchwyt urządzenia obciągającego znajduje się na koniku.

Maszyna sterowana jest za pomocą systemu Siemens 840 D sl, do programowania maszyny nie jest wymagana specjalistyczna wiedza dotycząca tworzenia oprogramowania. Maszyna jest wyposażona we wgrane automatyczne cykle robocze z automatycznym obciąganiem ściernicy. Maszynę można również dostosować do specyficznych wymagań klienta.

Budowa szlifierki kłowej

Szlifierka posiada łoże składające się z dwóch części - przedniej i tylnej. Na łożu przednim przesuwa się wzdłużnie stół. Stół górny może się obracać w stosunku do stołu dolnego. Na górnej płaszczyźnie stołu górnego jest przymocowany przesuwnie wrzeciennik zabierakowy i konik. Na łożu tylnym jest umocowana płyta łoża tylnego. Na niej jest obrotowo umieszczona płyta dolna wrzeciennika szlifierskiego, po której przesuwa się powyższy wrzeciennik ze ściernicą. Standardowo uchwyt urządzenia obciągającego znajduje się na koniku. Obok maszyny umieszczone zostały: rozdzielnica elektryczna, agregat hydrauliczny, agregat smarowniczy łożysk wrzeciona szlifierskiego i zbiornik cieczy chłodzącej. Szafa sterowania została umieszczona w przedniej części przedniego łoża.

Wrzeciennik szlifierski to korpus, w którym znajduje się silnik elektryczny napędu ściernicy. Ułożenie wrzeciennika szlifierskiego w korpusie wrzeciennika szlifierskiego jest na ślizgowych łożyskach. Smarowanie łożysk odbywa się z samodzielnego zbiornika oleju smarowniczego. Wyposażone jest w system wskaźników elektrycznych, uniemożliwiających w wypadku zanieczyszczenia filtru rozpoczęcie kolejnego cyklu roboczego maszyny.

Mechanizm posuwu wrzeciennika szlifierskiego tworzy silnik prądu zmiennego z czujnikiem pozycji, sprzęgło i śruba kulowa. Smarowanie śruby kulowej i prowadnicy tocznej - olej smarowniczy doprowadzany automatycznie. Smarowanie jest wyposażone w system wskaźników elektrycznych, uniemożliwiających w wypadku zanieczyszczenia filtru rozpoczęcie kolejnego cyklu roboczego maszyny. Oprócz tego jest wyposażone w system wskaźników przepływu oleju, który w razie przerwy w dopływie oleju uniemożliwia rozpoczęcie kolejnego cyklu roboczego maszyny. Pomiar trasy jest bezpośredni Heidenhain osi X( dokładność 0,001mm) i za pomocą czujnika rotacyjnego w osi Z (dokładność 0,005mm).

Wrzeciennik zabierakowy jest przymocowany do górnej powierzchni stołu i może się obracać wokół osi pionowej. W korpusie wrzeciennika zabierakowego pasowana jest tuleja z tocznie pasowanym wrzecionem, przystosowanym do szlifowania między kłami nieobrotowymi lub w obracającym się uchwycie . Zmiana obrotów obrabianego detalu odbywa się za pomocą zmiany obrotów silnika .Mechanizm posuwu wzdłużnego stołu tworzy silnik prądu zmiennego z czujnikiem pozycji, przekładnia i śruba kulowa. Smarowanie śruby kulowej- olej smarowniczy doprowadzany automatycznie wraz ze smarowaniem prowadnicy stołu. Uchwyt urządzenia obciągającego znajduje się na koniku lub opcjonalnie na stole.

ROBERT ZDUNIEWICZ

tel. +48 607 030 800
e-mail: biuro@chmpolska.pl

GALERIA

YOUTUBE

BLOG

Dostosowywanie przedsiębiorstw do wymagań rewolucji przemysłowej 4.0.

Zakup obrabiarek CNC

Skrobanie powierzchni stykowych w obrabiarkach

Historia Fabryki tokarek konwencjonalnych oraz numerycznych Trens